Rabu, 4 Mac 2009

Sepetang Di Pejabat Pos

:Onion54:

Petang tadi dalam pukul 3.30 petang, pergi ke pejabat pos dengan tujuan melangsaikan tagihan ASTRO. Tak bayar tak dapat tonton TIME WARP pulak tak lupa ANIMAL PLANET. Dengan berbekalkan wang yang diberi oleh mak, aku pergi ke sana dengan menaiki kancil kak Tul. Baru sepuluhh minit masuk keta, aku dah bermandi peluh. Patutlah, suis penghawa dingin lupa aku ketik. 'Ketik'( switch-on). Arhhh, masih berpeluh juga. 'Ketik' (switch-off). Aku buka tingkap. Burrrrrrrrr (sesuai tak effek bunyi ini untuk angin yang masuk kereta?). Nyaman sedikit, kerana aku masih berpeluh juga. Kemungkinan aku ni insan yang kuat berpeluh. Selepas makan pun aku berpeluh, sehinggakan rakan-rakan ku mengatakannya pelik. Sampuk kawan ku yang lagi sorang 'berpeluh itu sihat'. Mungkin juga ( selepas ini pastikan kamu semua berpeluh selepas melakukan aktiviti, termasuklah aktiviti membasuh pinggan. Pastikan BERPELUH).

Sampai di pejabat pos, aku terus melangkah masuk. Tidak pula dah sampai aku terus balik sebelum aku lunaskan tagihan itu. Adakah betul? Masuk saja ke ruang dalam pejabat pos, aku merasakan sungguh nyaman. Aku kini bebas kerana penghawa dingin mereka. Bebas dari hangat mentari. Langsung aku ke tempat mengambil tiket giliran.'Ketik'(butang warna merah aku tekan untuk urusan pembayaran tagihan). Keluar sekeping kertas 2"X1" yang bercetaK seperti dibawah :



"1330?? Makaih!!!!Sekarang giliran pemegang tiket 1309.Damn!!!!. Gumam ku sendiri.:Onion29:. Aku pun melabuhkan punggung diatas kerusi batu diluar premis tersebut. Sambil melihat gelagat orang, aku menunggu giliran ku untuk berurusan. Telatah manusia menjadi subjek pemerhatian aku.Dari segi pemakaian manusia Sg Besar, masih lagi dalam lingkungan pemakaian kampung. Tapi yang membuatkan aku mengalami kegelian hati (hahaha) , seorang perempuan dewasa kategori kakak padaku memakai baju kemeja dipadankan dengan seluar tidur.HA HA HA. Seluar tidurnya pula menampakkan belahan punggung. " Akak nk tidur kat pejabat pos ini kah?" Ingin saja aku mengutarakan soalan itu kepada beliau. Tapi tidak mengapa, kerana aku tak mahu merah di pipi. HE HE HE .

"1 3 3 0...kaunter 2" setelah 20 minit berlalu, sampai giliran aku untuk berurusan. Tercengang aku dibuatnya. Pantas perkhidmatan mereka hari ini. Kelmarin, aku juga ke sini untuk melangsaikan tagihan TNB dan SYABAS. Urusan tersebut mengambil masa 2 jam untuk selesai, kerana hanya 2 kaunter sahaja yang dibuka. Hari ini 3 kaunter. Pejabat kerajaan seharusnya mengamalkan perkhidmatan yang tangkas supaya manusia-manusia tidak mengalami tekanan tika berurusan. :Onion70:

Sudah boleh pulang. Singgah kedai runcit sebentar membeli aiskrim vanilla. Nyum!! nyum!!!:Onion23:

8 ulasan:

  1. seluar tido mcm mane tu mksd kamu amat?
    saye pun suke pakai suar yang belang2...
    sekali tgok mmg mcm seluar tido
    tp ternyata bukan
    HEHEHE

    BalasPadam
  2. bukan yang kamu pakai tu la :)) takkan ia pkai kamu punye suar :))

    BalasPadam
  3. ksian ohh akak tuh. xpsl2 jd bhn dlm blogmu ini. haha.

    BalasPadam
  4. menjadi bahan kerana kwraguan .HA HA HA ...

    BalasPadam
  5. lain kali tanye je kat die. haha.

    BalasPadam
  6. merah di pipi lak nnt kalau tanya :D

    BalasPadam
  7. woit bkn ko sorg la kuat berpeluh...si salleh_bun 2 lg otai...

    BalasPadam
  8. salleh bun tu tgk la badan die :)) logika gak :))

    BalasPadam

katakan.saja.apa.mahumu. itu.komen.kamu.bukannya.milikku.hehehehe
(kecualiyangberadadibawahnamaku)