Khamis, 31 Disember 2009

Surat cinta milennium ~~~

Kekasih,

Dalam kesuraman ultra lembayung tika tujuh bulan menumpahkan cahaya dibawah kaki langit khirmizi, tiba-tiba aku terkenangkan eurika nostalgia cinta lama yang kita palitkan berdua. Kehadiranmu bersama molekul-molekul hidrogen menerjang segala kekusutan yang membelit tali perutku. Dan kehadiranmu itu mengajar aku erti rindu gelora dan shahdu.

Kau juga mengajarku erti cinta, singa laut,beruang kutub, penguin, kambing salji, mee rebus, cendol, koridor, kotak pensil, tali kasut dan pasu bunga.Kala itu, kita bagaikan Nobita dan Sizuka.Kau dan aku umpama Kurt Cobain dan Rafeah Buang yang tidak dapat dipisahkan. Malangnya percintaan yang mendapat liputan meluas hingga ke planet Ziku itu telah mengundang perpisahan yang akhirnya telah mengecewakan seluruh penternak lipan di Burma. Kau pergi jua ketika Kuala Lumpur sedang bersiap sedia menjadi tuan rumah Sukan Komanwel 1998.

Sesungguhnya perpisahan itu berpunca daripada penebangan pokok getah secara besar-besaran di Lembah Klang. Pemergianmu menyebabkan aku menghidap penyakit resdung dan hepatitis-Q secara mengejut. Ketiadaanmu memaksa aku memakai topi keledar setiap masa sebagai langkah keselamatan. Aku seperti tidak percaya dengan apa yang telah terjadi. Aku bagaikan tergelincir dari orbit bumi dan terpelanting ke ruang angkasa, apabila daya tarikan graviti terhadapku tiada lagi berfungsi setelahaku tersungkur dalam percintaan yang berlarutan hingga ke rubber-set. Seluruh perjalanan hidupku menjadi gelita bagaikan terperangkap di dalam gua yang gelap dan ditemani stlagit dan stlagmit yang bagai sembilu.

Kondominium cinta yang kita bina dari makgat basikal dan kipas helikopter akhirnya musnah setelah kau berpaling tadah. Ternyata sikapmu mulai berubah bila Malaysia mula melancarkan satelit MEASAT-1 ke ruang angkasa raya. Sejak itu kau sering melarikan diri bila terserempak dengan abang iparku. Akhirnya aku menyedari bahawa diri ini tidak diperlukan lagi.

Sejak kau tiada, aku sering menyendiri berbual-bual dengan pokok betik untuk mengisi masa lapang. Kadang-kadang aku mengikat botol oren pada tiang rumah agar nampak lebih cantik. Saban hari aku termenung di dalam peti sejuk mengenangkan dirimu yang entah kemana menghilang. Aku cuba bermain badminton sambil makan mi hailam untuk melupakanmu, tetapi aku tak berdaya. Lalu aku membakar mesin basuh dan membelasah empat ekor itik serati jiran sebelah sebagai tanda aku tidak bersalah.

Mengapa? Mengapa sayang? Mengapa ini semua bisa terjadi? Mengapa setelah kau curi hatiku, kau rompak cintaku lantas kau bunuh cintaku sehingga kau terbunuh dalam kemalangan cinta yang ngeri. Aku bagaikan terhimpit dan dihimpit oleh guni-guni batu yang kau timpakan di atas belakangku. Derita yang kautimpakan itu adalah bebanan yang terlalu berat untuk ku tanggung bagaikan mendukung 75 ekor biawak dan 386 ekor anak beruk. Dan kini segala harapanku hancur berkecai bagaikan aku terjatuh dari Menara Kuala Lumpur dan dihempap oleh Menara Berkembar Petronas lalu tersangkut di celah landasan LRT dan kemudiannya digilis pula keretapi Komuter hingga aku hancur berkecai. Oh! terlalu berat dugaan yang kutempuhi kini.

Kini segalanya telah pun berakhir. Aku sedar siapa aku. Aku hanya insan biasa yang suka makan mi segera. Aku bukan McGyver, McDonald's, Superman atau Kesatria Baja Hitam. Aku juga bukanlah Ultraman seperti yang kau idam-idamkan. Aku menyedari kekurangan diri dan kekurangan kemudahan awam di tempat sendiri. Tak perlu dikesali lagi kerana nasi telah menjadi capati dan tin sardin yang ku genggam ini telah pun luput tarikhnya. Segalanya sungguh mengharukan dan semua hadiah pemberianmu termasuk enjin kapal selam telah pun aku cincang untuk dibuat makanan lembu.

Walaupun segalanya telah pun berakhir, disini, diatas pokok getah ini aku tetap menunggu kau akan kembali. Selagi ada nafas ini, selagi ada kompleks membeli-belah SOGO, selagi ada kedai kasut selipar di sekitar Argentina, selagi kumpulan Metallica tidak berpecah, aku tetap menunggumu sehinggalah mentari terbelah lapan. Namun aku menyedari bahawa penantianku hanyalah sia-sia belaka. Akhirnya aku mengambil keputusan mektamad untuk menunggu tiang elektrik dihadapan rumahku berbuah. kalau tiang elektrik berbuah nanti, aku poskan buahnya kepadamu. Nak tak?

Isnin, 28 Disember 2009

Surat Cintan Seorang Rockers Sejati

Amacam awekku? Lu orait ke? Wa harap lu ok-ok je..

Awekku, gua telah membaca surat lu tempohari. Apasal lu buat cenggini kat gua? Selama ni cintan gua terhadap lu bukan main. Lu ingat gua main-main ke? Cintan gua mendalam very deep you know! very deep purple! Lu tak perasan ke?

Apa yang kurangnya gua ni? Cuba lu cakap! Gua ni tak cukup hensem ke? Atau lu sudah ada balak lain? Lu sound gua beb! Mentang-mentang lu keja opis, lu ada skandal dengan mat despatch kat opis lu tu! Mamat poyo tu lu nak? Apa barang?!! Setakat mat despatch, kalau lu nak tau, gua dulupun pernah mintak jadi cikgu tapi tak dapat. Bukan pasal gua takde kelayakan tapi tadika kemas jarang amik cikgu lelaki. Lagipun jiwa gua lebih kepada seni. Tiket konsert gua semua habis jual! Sebab tulah gua jadi tukang jual tiket
konsert funfair buat sekian lamanya sampai tauke funfair tu tak offer kat onglain. Gua memang betul-betul tak puas hati ni! Lu memang bikin gua panas! Sampai hati lu buat macam ni kat gua setelah apa yang gua dah kasik kat lu. Lu ingat gua ni apa?!!

Awekku, lu ingat tak dulu sewaktu lu & gua first time jumpa? Masa tu hujan. Lu takde payung. Lu lari pegi kat bus stop. Lu basah kuyup. Kesian pulak gua tengok lu kesejukan. Gua bukak jeket gua pastu kasik lu pinjam. Baek punya gua usya. Start tulah lu & gua sama-sama sudah feeling-feeling. Gua ingat lagi lagu "antara gadis" masa tu kita layan menjadi lagu tema cinta gua kat lu. Gua selalu nyanyi lagu tu kat talipon public. Lu tak ingat ke? Ke lu dah lupa?!!

Pehal lu buat cenggini?!! Gua dah tangkap cintan maut kat lu! Janganlah buat gua macamni! Kalau lu tak suka cara gua lu cakaplah! Janganlah kerana besday lu gua hadiahkan t-shirt metallica, lu buat camni pulak kat gua. Gua tau sapa gua. Gua memang macamni, rocker sejati! Lu pun tau sapa gua. Dulu lu takdepun macam ni. Lu tak kisahpun! Lu layan selamba je. Tapi kenapa sekarang lu berubah? Nampak je gua rocker tapi gua pun beriman jugak, beb! Sembahyang jumaat tak tinggal!

Lu pikirlah sindri! Gua dah curahkan segala-galanya kat lu. Gua dah sound mak bapak gua nak meminang lu. Gitar Gibson secondhand gua tu gua dah gadai. Gua buat modal nak kawin dengan lu. Cayalah cakap gua! Gua tak tipu! Betul cakap lu! Gua harap lu pikirlah baik-baik, beb! Gua dah takde awek lain lagi. Lu sorang jelah yang gua cinta. Awek lain gua usya diorg tak layan gua cakap lu! Gua tak tipu! Betul punya cakap lu!

Akhirkata dari gua, kenang gua dalam doa makan malammu. Semoga lu berbahagia, beb!


Yang Benar,
Gua

andainya waktu bisa terulang kembali ~~~~ :)

Jauh di lubuk hatiku
Masih terukir namamu
Jauh di dasar jiwaku
Engkau masih kekasihku

Tak bisa ku tahan laju alir
Untuk semua kenangan yang berlalu
Hembuskan sepi
Merobek hati

Meski raga ini tak lagi milikmu
Namun di dalam hatiku sungguh engkau hidup
Entah sampai kapan
Ku tahankan rasa cinta ini

Jauh di lubuk hatiku
Masih terukir namamu
Jauh di dasar jiwaku
Engkau masih kekasihku

Dan ku berharap semua ini
Bukan kekeliruan seperti yang kukira
Seumur hidupku
Akan menjadi doa untukmu

Jauh di lubuk hatiku
Masih terukir namamu
Jauh di dasar jiwaku
Engkau masih kekasihku

Andai saja waktu bisa terulang kembali
Akan kuserahkan hidupku di sisimu
Namun ku tahu itu takkan mungkin terjadi
Rasa ini menyiksaku
Sungguh sungguh menyiksaku

Jauh di lubuk hatiku
Masih terukir namamu
Jauh di dasar jiwaku
Engkau masih kekasihku

DOWNLOAD HERE <<<

Selasa, 22 Disember 2009

Sang Mantan ~~ :)

Dulu aku kau puja
Dulu aku kau sayang
Dulu aku sang juara
Yang slalu engkau cinta
Kini roda telah berputar

Kini aku kau hina
Kini aku kau buang
Jauh dari hidupmu
Kini aku sengsara
Roda memang telah berputar

Reff:
Mana janji manismu
Mencintaiku sampai mati
Kini engkau pun pergi
Saat ku terpuruk sendiri
Akulah sang mantan
Akulah sang mantan

Sakit teriris sepi
Ketika cinta telah pergi
Akulah sang mantan
Akulah sang mantan

Mana janji manismu
Setia sampai aku mati
Kini engkau pun pergi
Saat ku jatuh dan sendiri

Back to Reff

Mana janji janjimu

>>> DOWNLOAD MP3 <<<

Jumaat, 18 Disember 2009

Back to the Roots :)

Ermmm.... sempat jugak aku nk update blog nie :D
salam sejahtera ku ucapkan kepada semua pengunjung :) ( itu pon kalo ade la kan)

Dua hari lepas , ku ada lawatan sambil belajar ke kg guntur n9. dimana penempatan kaum Temuan (org kita)

ku bersama 39 org bakal pendidik telah bersama2 menjayakan program yang diberi nama "Pulang ke Akar" (signifikan??)

Tak dapat berceloteh pjg2...

Tatap lah gambar2 disana :)






"Hanya anak dara (pompuan yang belum berkahwin) boleh menari Sewang"




"Under Construction"




"Pahlawan@Selan"




"Orang Kita disana terbahagi kepada dua kumpulan. Darat dan Bukit."




"Nak pergi mandi Jeram Tengkek sebentar :)"

Ahad, 6 Disember 2009

KeKasih TinGGal SeLamat~~~



Wahai bidadariku
Janganlah kau menangis untukku
Teruslah jalani hidupmu
Yang masih terus lalu

Semua kenangan kita
Atau hadiahmu yang terindah
Akan selalu kuingat dan kubawa serta
Kehidupan abadiku

Reff:
Selamat tinggal kekasihku
Lupakanlah diriku, walau itu menyiksaku
Ku tak bisa bersamamu, walau itu menyiksaku
Tapi tak mengapa

HAHAHAHArapan~~~



Saat kubuka buku yg berdebu
Ttg semua masa lalu di dalam hidupku
Temukan potret dirimu kekasihku

Ku terbayang semua tawa dan candamu
Saat kita masih bersama jalin ikatan cinta
Kini kau tak di sisiku lagi
Kau telah pergi

Reff: hampa rasa karena tanpa cintamu lagi
Mengapa ini harus terjadi
Kini sendiri

Ku terbayang semua tawa dan candamu
Saat kita masih bersama jalin ikatan cinta
Kini kau tak di sisiku lagi
Kau telah pergi

Repeat reff

Andaikanku bisa memilikimu lagi
Takkan kubiarkan kau pergi tuk kedua kali
Sulit untuk melupakanmu karena hanyalah wajahmu
Yg selalu terbayang olehku setiap waktu
Meskipun kita tlah terpisah
Ku masih berharap kau kembali di pelukku

Sabtu, 28 November 2009

~~~m0n c0Eur S'0uvRE a tA V0iX~~~ :)


When these pillars get pulled down,
It will be you who wears the crown,
And I’ll owe everything to you

How much pain has cracked your soul?
How much love could make you whole?
You’re my guiding lightning strike

I can’t find the words to say,
But they’re overdue,
I’ve travelled half the world to say,
I belong to you

Then she attacks me like a Leo,
When my heart is split like Rio,
But, I assure you my debts are real

I can’t find the words to say,
When I’m confused,
I’ve travelled half the world to say,
I belong to you

Ah! Réponds à ma tendresse,
Verse-moi, verse-moi l’ivresse,
Réponds à ma tendresse,
Réponds à ma tendresse,
Ah! Verse-moi l’ivresse,
Verse-moi, verse-moi l'ivresse,
Réponds à ma tendresse,
Réponds à ma tendresse,
Ah! Verse-moi l'ivresse,
I belong,
I belong to you alone

I can’t find the words to say,
But they’re overdue,
I’ve travelled half the world to say,
I belong to you

Isnin, 2 November 2009

Sabtu, 31 Oktober 2009

b3rs4w4ng~~~~

lama tak update ini blog...
agak bz.......
2 mggu lepas yang dipangku masuk bengkel...
garisan khatulistiwa muncul lak....
menjejaskan permandangan....
skang da kembali normal ...
kembali kepangkuanku....
hehehehe

sem kedua da muncul....
wat kraftangan lak...
ermm...agak masyuk juga ya....
wish me luck....
huk3...
batuk2...

Khamis, 8 Oktober 2009

Through The Glass~~(0_x)


I'm looking at you through the glass...
Don't know how much time has passed
Oh god it feels like forever
But no one ever tells you that forever
Feels like home sitting all alone inside your head

How do you feel? That is the question
But i forget.. you dont expect an easy answer
When something like a soul becomes
Initialized and folded up like paper dolls and little notes
You cant expect a bit of hope
And while your outside looking in
Describing what you see
Remember what you staring at is me

Cause I'm looking at you through the glass...
Don't know how much time has passed
All i know is that it feels like forever
When no one ever tells you that forever
Feels like home, sitting all alone inside your head

How much is real? So much to question
An epidemic of the mannequins
Contaminating everything
When thought came from the heart
It never did right from the start
Just listen to the noises
(No more sad voices)
Before you tell yourself
Its just a different scene
Remember its just different from what you've seen

Im looking at you through the glass...
Don't know how much time has passed
And all i know is that it feels like forever
When no one ever tells you that forever
Feels like home, sitting all alone inside your head

And its the starrrssss
The sttarrrsss
That shine for you
And its the starrrssss
The sttarrrsss
That lie to you.. yeah-ah

I'm looking at you through the glass...
Don't know how much time has passed
Oh god it feels like forever
But no one ever tells you that forever
Feels like home, sitting all alone inside your head

Cause I'm looking at you through the glass...
Don't know how much time has passed
All i know is that it feels like forever
But no one ever tells you that forever
feels like home, sitting all alone inside your heaaaaddd

And its the starrrssss
The sttarrrsss
That shine for you.. yeah-ah
And its the starrrssss
The sttarrrsss
That lie to you.. yeah-ah

And its the starrrssss
The sttarrrsss
That shine for you.. yeah-ah
And its the starrrssss
The sttarrrsss
That lie to you.. yeah-ah yeah

Ohhhoh the starrs
Ohhh oh the starrrrs that liieee

Rabu, 30 September 2009

Pujangga September~~


Kilauan neon sinari pandang
Titian usang dimakan waktu
Jelaga awan litupi sesuatu

Keluhan unggas memecah sunyi
Ditirai malam sunyi menyelubungi
Harapan lalu terkubur kini
Butuhi sinar menerangi kembali

Bagai puteri didanau kalbu
Mengimpikan sang putera dikaki langit
Disaat bulan menyimbah cahaya
Yang dinanti tak kunjung tiba

Sepi sang hati terhiris luka mengalir nila

Khamis, 24 September 2009

terPERANGKAP!!!~~

pe nk wat malam ni ek ???
nampak lak basikal Izzati di ruang parkir...
lantas tanpa segan silu kerna tiada orang yang nampak, tros kucapai dan ku tunggangi sampai ke 7E...
agak lenguh jgk ye... al maklumlah... agak lama sudah tidak mengayuh....beli favourite (ikhsan pacik GOOGLE)2 tin... lalu kembali ke rumah .... teguk setin sambil menhirup rokok....setin lagi sesudah... hehehehe

Ahad, 20 September 2009

Rabu, 16 September 2009

Kau pergi.......~~~~(x_0)

Sayu terpisah
hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
berhembus angin rindu
begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu
hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari
kau pergi.. pergi..
sepi tanpa kata
terdiam dan kaku tak daya kau kulupa
apa pun kata mereka
biarkan kenangan berbunga di ranting usia....

Isnin, 7 September 2009

Jangan memandai~~~!!!

KUALA TERENGGANU: Empat jari kanan seorang remaja bersepai apabila api yang dinyalakannya untuk memasang mercun buatan sendiri dipercayai menyambar belerang di atas tanah menyebabkan berlaku letupan kuat.

Kejadian kira-kira jam 9 pagi semalam di Kampung Binjai Rendah, Bukit Payung, dekat Marang, mungkin menyebabkan Wan Amirul Faiz Wan Abdullah, 14, hilang empat jarinya.

Selepas kejadian, mangsa segera dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) untuk mendapat rawatan dan difahamkan tulang jari manisnya hancur manakala tiga lagi jarinya mungkin terpaksa dipotong.

Kakak mangsa, Wan Nur Syafira Wan Abduulah, 22, berkata adiknya berlari ke rumah sambil menangis dan ketika itu hanya beberapa titisan darah kelihatan, menyebabkan luka berkenaan dibalut sebelum mangsa di bawa ke HSNZ.

KLIK SINI untuk berita lanjut!!!

Jumaat, 4 September 2009

Tersisih dinegara sendiri~~~!!!

arghhhh...mahu cepat ni...nnt ketinggalan bas....sedang aku ingin mendekati bas tersebut , datang satu negara membawa bala tentera. aku terpaksa berlawan kepantasan bersama mereka. tetapi kudrat ku hanya yang termampu... lantas satu negara bangla telah menghancurkan harapanku untuk pulang...tersisih dinegara sendiri...

(diceritakan kembali kepada penulis)

unwritten memory~~~!!!

Hari ni 27.06.09
saya berasa sangat bengang ...
moto sudah tidak mahu hidup...
da repair kate tauke tu...
tapi mengapa masih masalah yg sama...
adakah kepala aku sudah basah...
hari ni lak sabtu...
adessss....
esok ade ke kedai yg bukak??

Jumaat, 28 Ogos 2009

Selamat Berpose ~~~~!!!


erm...
masuk hari ni da genap 6 hari kita berpuasa. dan selama 6 hari ni juga aku dapat menahan nafsu ku terhadap roko...ekekekeke.... dengan harapan dapat berlanjutan la daya ketahanan ku ini seperti bulan puasa yang lepas2...kelmarin, aku sakit perot dan cirit birit. gara-gara food poisoning mungkin. bulan Ramadhan ni biasa la jika itu berlaku. menurut rakan ku...erm juga nafsu makan aku ni mengalahkan gajah mungkin. itu ni nk dirasa. sebagai pengajarannya itulah yang aku rasakan .... nasihat kepada mereka umat Islam jangan lah diikutkan nafsu ketika membeli juadah untuk berbuka puasa. ala kadar pun sudah memadai. jangan jd seperti aku ... hehehehe... akhir sekali selamat menjalani ibadah puasa dengan penuh keberkatan..

selamat menunaikan
ibadah puasa

bersama kita
leburkan kekhilafan,

semoga dengan puasa
mempertemukan
kita
dengan keagungan
Lailatul Qadar

dan kita semua
menjadi pilihanNya
untuk
dikabulkanNya do'a - do'a
kita
dan kembali menjadi
fitrah



TAQABALLAHU MINNA WA MINKUM Ikhsan dari pakcik Google
Mohon Maaf Lahir dan BAtin

Selasa, 28 Julai 2009

'Unfinished bussiness' rupenye....

Ermmm....
Tak dapat aku nk kembali bersama rakan2 ....
Haish!!....
Cadang nk menikmati makan malam bersama mereka ....
Tetapi apa kan daya....
Dalam enjin ada 'mercun'....

Bukan mercun sebenarnya, tapi klip spoket depan tercabut..adessss..terpaksa berpatah blik ke rumah menggunakan jalan 'dalam'..bukan dalam gua utk pengetahuan..jalan 'dalam' disini membawa maksud kite tak perlu memakai helmet kerna tanpa diduga kepala kite mendapat kekuatan yg sangat luar biasa..haha..

Dengan bunyi mercun yang mengiringi perjalanan, aku teruskan tanpa segan silu (muke blushing giler). Sampai di satu simpang , ada seorang pakcik yg sedang mengikat umpan pada jorannya. Apabila beliau melihatku, mukanya tersenyum gembira. Tetapi apabila mendengar bunyi mercun yg mengiringi aku mukanya berubah seperti beruk makan belacan. HA HA HA. Tidak ku peduli apa reaksinya kerna aku dah malu **lagi blushed**

3 mggu sebelum ni kura2 merah ku itu dilanda h1n1 mungkin. Terpaksa aku menolaknya ke bengkel untuk dirawat. Bayangkan menolak SUZUKI FX dalam jarak 8 kilometer. Mula menolak pada pukul 9 pagi dan sampai di bengkel jam 12 tgh hari. Sempat la jgk aku menikmati hot dog (halal) dan air nenas bikarbonat (KAMPAI) di stesen minyak CALTEX yang terletak diantara titik A dan titik B. HA HA HA. Jumlah semua pembaikan tu RM 350.00. Takde diskaun. Akan ku ingat muke tauke yg macam muke tauhu hancur....

Isnin, 20 Julai 2009

Haishhhh!!!!!

Camana ko leh lupe ha ??
Tak ingat ke bende tu penting??
Ko jugak yang ye(2) nk kumpul hari ni !!!!
Camana ko leh lupe ha ???

( luahan diatas ditujukan kepada diri sendiri yang sering kelupaan )

Isnin, 25 Mei 2009

Sepetang di INTEC 24/05/09

Aku berpeluh bagaikan baru sahaja mandi. Baju biru bertukar rupa. Terik mentari telh mengakibatkan keluarnya cecair dari tubuhku (peluh). Muka, leher (tengkuk) menjadi tempat tumpuan untuk peluhku dirembeskan. Mengalir melalui tengkuk, menyusui belakangku menuju ke pinggang. Keadaan membuatkan aku tidak selesa 90%. Angin yg bertiup sepoi² bahasa tidak dapat mengeringkan kehangatan. Deruan motosikal hanya membangkitkan tahap kerimasan kala peluh berlumba² menuju ke pinggangku. Ketiak yang basah tak ku hiraukan langsung. Jangan ada bau yang kurang menyenangkan sudah. Pasti aku direject jika beraroma kambing biri².Peluhku juga saat ini bertakung dihujung siku. Hanya menunggu titisan seterusnya untuk membiak lantas membasahi lengan bajuku.

1 jam berlalu.....

Sudah sampai giliranku. Lucky 7. Tetapi satu masalah pula timbul. "Kau atau aku?" Perselisihan faham terjadi antara kami kerana dia juga pemilik no 7. Setelah ku amati dengan terperinci, nyatalah bahwa aku telah pun silap rumah. Rumah aku sepatutnya disebelah. Mujurlah rumah aku yang sebenarnya patut aku masuk sedang memanggil. Tanpa melengahkan masa, aku pun terus masuk ke rumah itu untuk bertemu dan diduga.

Jam sudah menunjukkan jam 4 petang. Aku telah menghadirinya dengan jaya. Masa untuk pulang kerumah Cipu untuk membantunya mengangkut barang dari seksyen 17 ke seksyen 7.
Setelah habis menolong beliau, aku meminta diri untuk pulang ke Sg. Besar.

Khamis, 21 Mei 2009

Attacks of Semut Ipoh

'Amat!!!! Jom g umah Taman Berkat, potong dahan pelam'. Mak aku mengajak untuk memotong dahan pokok pelam depan umah di Taman Berkat.

Dah lama tak panjat pokok. Kali terakhir panjat pokok masa tingkatan lima kot. Membuat pertandingan haram catatan masa terpantas ngan member sape sampai atas dulu.HA HA HA.

Tapi itu tujuh tahun yang lepas. Masihkah ada harapan untukku memanjat pokok semula dengan jayanya? Fuh!!!! Berkat kelebihan dan skills yang masih ada pada diriku ini, tak sampai seminit aku sudah berada di tempat yang sesuai untuk melakukan kerja pemotongan. Berbekalkan gergaji Pak Ngah yang mak pinjam pada awal harinya, tiga dahan yang dirasakan perlu untuk dipotong telah pon gugur ke bumi dalam masa 5 minit.

Turun sahaja dari atas. Tangan aku berdenyut². Rupanya ade 5 gigitan semut Ipoh. Tiga ditapak tangan kiri, satu di siku, dan satu lagi di tengkok. Mahu lihat ?? Semut nya lah. Bukan kesan ggtan nye.
Inilah dia rupa semut ipoh (courtesy of Pakcik GOOGLE)

Agak berdenyut juga lah akibat digigit oleh srangga trebut. Tapi masih lagi boleh tidur. Tidur itu satu kewajipan. Aku suke tidur. HE HE HE .

PD Gath~~~~3


.Posing sebelum ke Pizza Hut.



ermmm.....
kelupaan pula....
pe ek yang berlaku ??

Secara ala kadar aku ingin menyudahkan ape yg berlaku pada gath PD. Aku bangun awal pagi hari itu. Agak awal la dlm pkl 11. Tanpa membasuh muka, dengan tahi mata berselepat, aku dgn sim trun kebawah utk mandi kolam. Tak lama kemudian semuanya trun utk mandi kolam bersama. Kami mandi sehingga jam menunjukkan jm 1 tengahari. Setelah semua siap, jam menunjukkan pukul 3. Kami terus memutuskan untuk menikmati pizza sebagai hidangan tengahari (petang).
Setelah pesanan take-away siap, kami terus ke tepi pantai untuk menikmatinya ( bukanlah Pizza Hut tu terletak di tepi pantai ok!!!). Aku, Razz, Kumi, Ayie, Lyn, Leo dan Sim sama-sama menikmatinya sambil bersembang² tentang kenangan YM. Sedar tak sedar sudah jam 6, dan sudah tiba masanya untuk kami berpisah.

Kami berkumpul di hentian Nilai utk sesi bergambar .



.Kumi n Lyn, Sim terselit disitu.


.Aku.Lyn.Ayie.

.Leo.Soul.Razz.

Jumaat, 15 Mei 2009

PD Gath~~~~2

uissshhh...ada lagi sawangnye....
bersih sket......
erm..... br ok....

Sedikit sambungan entri sebelum ni. Sampai di PD + - jam 11 malam. Kami menginap di Strait View Villa. Dibawah kelolaan Marina Resort. Sembang punya sembang, Soul ajak mandi kolam yang telah disediakan oleh pihak bertanggungjawab. Dengan pantas aku tukar short sambil membawa tuala dan turun ke kolam. Tanpa kesedaran jam 2.30 pg kami turun dan jam 5.30 pg kami berkubang.

Badan agak melekit, sampai di bilik....aku trus bermandian dengan air takungan untuk memastikan keselesaan. Terus aku bersiap untuk berdengkur.

Hari kedua di PD. 9 hb Mei 2009. Kedatangan Uncle(Shah) kami sambut denan muka baru bangun tido. Aktiviti hari itu dimulakan dengan sudah pastinya mandi di kolam. Setelah beberapa lama berandam sambil berkuak², perot pula terasa lapar. Kami naik ke bilik untuk bersiap ke Teluk Kemang untuk makan tgh hari. Pada masa yang sama,Ieta dan Dobot telah mengundurkan diri utk ke Pahang bagi menghadiri sebuah kenduri. Menu aku : Nasi Goreng Kg, Nescafe Ais, Lai Chi Kang, Otak². Setelah langsai hutang pada perut, kami kembali ke tempat penginapan dan masing² ingin berlayar di alam fantasi.
.Posing sebelum melantak mengisi kekurangan.

Pada petang itu , Leo dan Uncle berduaan telah pergi menikmati udara PD di tepi pantai. Yang lain sedang sedap diulit mimpi sehinggakan ada yang mengigau.HA HA HA. Pada malamnya, kedatangan Sem(Semali) bersama kerani beliau kami sambut dengan berpakaian kemas kerana hendak keluar menikmati makan malam. Sem tidak dapat turut serta bersama kami kerana ingin kembali ke Johor kerana ada urusan. Menu aku : Nasi Goreng Daging Merah, Nescafe Ais, SkyJuice. Selesai menjamu selera, jam menunjukkan 11.30 malam kami menuju ke pantai berhadapan Petronas untuk mandi laut. Lebih kurang 1.30 pagi, kami kembali ke tempat penginapan.

.N.I.C.E.

Belum ckup lagi berkubang, kami sambung di kolam pula. Tapi kali ini tidak lewat sangat. Kerana ada pengunjung lain yang ingin menikmati kepuasan berkubang. Kami menidurkan diri tatkala jam menunjukkan jam 2.30 pagi. Kami sempat bermain plastik bulat berisi angin dalam kolam.

bersambung....

PD Gath~~~~

Bersawang agak lama blog ni.
Kemalasan menaip melanda diri.
Kami pergi gath bkan untuk berpuak.
Mengisi masa lapang dengan beraktiviti.

"Hallo Amat, kol 4 wa datang angkat sama lu" . Begitulah kata-kata Razz(lebih kurang)yang telah di'translate' ke pelat Cine baru dua bulan bertutur dalam bahasa Melayu. Tunggu punya tunggu, jam 4.30 ptg (+ -), Razz sampai dengan Beemer. Juga turut serta Leo(Dilla) dan Sim(Aidil). Tanpa membuang masa kerana tlah bersiap, aku pun terus sahaja menaiki kereta


.Dott,Kumi,Sim,Ayie,Dobot.

.Dott diselubungi asap misteri Fam sedang membaca mantera.

.Leo bersyarah dan Sim terkumat kamit.
dan menuju ke KL. Kami bergelumang dengan kesibukan kota metropolitan itu sehingga jam menunjukkan 8.00 (+ -) dan menuju ke perhentian R&R Nilai untuk bertemu Lyn(Emi) dan Soul(Arif).

Jam menunjukkan sekitar jam 9 apabila sampai di hentian Nilai. Lyn dan Soul sudah berjanggut menunggu kedatangan kami. Setelah kami sampai, tiba pula giliran untuk menanti kedatangan Kumi(Azharul), Ayie(Azry), Dobot(Fara). + - 10 malam, 9 orang, 4 biji kereta bergerak menuju ke Port Dickson Negeri Sembilan. Sampai di Port Dickson, kami bertemu dengan Ieta, Kekabu, Dott dan Fam.

bersambung....

Sabtu, 25 April 2009

DORAEMON SI KUCING BIRU

Memandangkan sejak kebelakangan ni aku amat taksub dengan gambar2 si kucing biru. Aku telah sedaya upaya mencari kertas dinding mengenai si kucing biru ini. Diantaranya ialah :


>>>DOWNLOAD BUNDLE HERE<<<

p/s : cedokan

Khamis, 23 April 2009

BUNKFACE-MUKABANGKU



Cedokkan...HA HA HA 3

Berkali-kali Sawiyah berpusing-pusing di depan cermin besar. Lima enam tujuh lapan....lapan kali! Pun masih belum puas hati. Ditatapnya dari atas keningnya sehingga ibu jari kaki, mencari-cari kot-kot masih ada yang tidak kena dengan penggayaan sakannya petang itu. Okey la ni, dah cukup cantik hapa? Sawiyah bersoal dan berjawab sendiri. Memang sebelum ini pun aku dah memang cantik, memanglah... Sawiyah berbangga pun sendiri.

Selama ini pun Sawiyah acap benar mendengar pujian-pujian tentang dirinya. Di pondok menunggu bas. Di dalam bas. Di pejabat. Malah ke mana saja dia pergi banyak perhatian lelaki berhidung zebra crossing tertumpu kepadanya. Sawiyah tahu itu. Sawiyah faham itu. Sawiyah senang begitu! Cuma mujurlah Sawiyah tidak mudah cair dengan segala pujian-pujian murahan begitu. Barang baik mesti berharga tinggi. Itu kena jaga. Begitu pegangan Sawiyah. Dan kerana itulah, kalau setakat kerani cabuk atau pegawai berabuk, Sawiyah bolayan terus. Apa klasss diorang tue?

Namun demikian setelah kehadiran Sameon sepejabat dengannya, pegangan hidup Sawiyah mulai goyah. Second bosnya itu benar-benar membuatkan dia jadi sesuku angau. Dulu dia payah memberikan senyum kepada sebarang lelaki, tetapi kepada Sameon sengihnya melebar nampak gusi. Keramahan sapaan Sawiyah kepada Sameon terkadang mendatangkan kemeluatan kengkawan sepejabat yg lain. Tapi Sawiyah tak pedulik itu semua. Targetnya hanya satu, Sameon!

Katalah apa orang nak kata. Perigi cari timba ke, apa ke, itu semua Sawiyah
buat selamber jerrr. Selamba dog! Pada Sawiyah dia yakin sangat-sangat dia
tidak bertepuk sebelah tangan, Sameon jugak bertepuk dengan dia. Cuma tepuk Sameon ibarat tepuk kucing di depan ikan panggang. Sambil tepuk sambil jeling, sambil jeling sambil dekat, tunggu masa nak ngap. Itu pun
sangat-sangat Sawiyah pasti!

"Malam ini u ada pree tak? Kalu boleh, I ndak ajak dinner!!" begitu lama
Sawiyah ternanti-nanti pelawaan sebegitu. Pelawaan dari Sameon yang selama
ini tak pernah lepas dari benak Sawiyah. Bagaimana mesti Sawiyah jawab,
kalau tidak anggukkan sajer yang mengalahkan kepala belatuk betina bila
berdepan dengan yang jantan. Lalu disitulah kemuncaknya.

Dua jam sebelum jam 8.00 malam seperti mana yang dipersetujui bersama,
Sawiyah bersiap habiss. Dadanya tak berhenti-henti dug-dag-dug- dag enantikan saat indah yang akan dilalui bersama jejaka pujaannya itu. Sameon! Sameon! Berulang-ulang nama itu meniti di bibir nipis Sawiyah. Dan apabila deru kereta Sameon memasuki laman rumah sewanya, Sawiyah laju menuju ke pintu. Semuanya menepati seperti rencana asal.

Sameon tersengih segak menanti, sedang Sawiyah buru-buru mengenakan kasut tinggi mengejar waktu. Apapun yang paling ketara ketika itu, senyum Sawiyah terlalu lebar semasa menutup pintu kereta Sameon. Cuma sayang senyum Sawiyah itu tidak kekal lama. Hanya sekitar 1 jam 18 minit kemudian, bibir yang menguntumkan senyum itu bersimpul sesimpul-simpulnya.

Wajah Sawiyah cukup kelat, sewaktu menghempaskan pintu kereta terakhir menuju pintu rumah sewanya, Sawiyah tidak menoleh ke belakang lagi. Deru kereta Sameon yang semakin menjauh begitu menyakitkan telinga. Berkali-kali Sawiyah berpusing-pusing di depan cermin besar. Lima enam tujuh lapan... lapan kali! Dan semakin ditatapnya wajah dicermin semakin berdengung-dengung kata-kata berbisa Sameon di telinga... "U memang lawa. Body pun best. I minat gila kat u...cuma yang satu kurang gemar...bulu idung u terkeluar. Geli!!!!..."

Pelan-pelan Sawiyah meraba hidungnya... ...

Moral : Mana ada manusia yang sempurna?

...JANGAN BIARKAN BULU HIDUNG ANDA PANJANG

kuang...kuang. .kuang...

Cedokkan...HA HA HA 2

Jamil pulang dari sekolah dan bercerita pada bapanya yang tidak
pernah bersekolah.
Jamil: Ayah, tadi saya dimarah oleh cikgu!
Ayah: Kamu buat silap apa, Jamil?
Jamil: Tadi saya tidak dapat menjawab pertanyaan cikgu.
Ayah: Apa yang cikgu tanya?
Jamil: Cikgu tanya, di mana letaknya Washington.
Ayah: Itupun kamu boleh tak tahu! Lain kali kalau kamu sudah meletakkan sesuatu benda, jangan lupa di mana tempatnya!

Cedokkan...HA HA HA

Seorang lelaki baru sahaja bertengkar dengan isterinya. Habis bertengkar, secara tiba-tiba sahaja isterinya terus mengemas barang-barangnya ke dalam beg.
" Kenapa ? " lelaki itu bertanya.
Isterinya terhenti sebentar. Dia merenung lelaki itu lalu berkata,
" Kita sudah berkahwin lebih lima belas tahun. Dalam masa itu, rumah ini tak pernah aman. Asyik bertengkar saja. Saya sudah tak tahan. Saya nak tinggalkan rumah ini ! "
Lelaki itu berfikir sebentar. Dia kemudian berlari ke dalam biliknya dan membawa keluar sebuah beg pakaian.
" Betul juga kata awak. Aku juga dah tak tahan dengan rumah ini. Aku nak ikut awak keluar dari rumah ini ! "

MORAL : Haruskah rumah dipersalahkan !

Rabu, 22 April 2009

Lepak sini je slalu

Macam ada disini .....

Klik sini untuk mengujungi.

Jika berminat bolehlah mendaftar.

Isnin, 20 April 2009

Lagu Peberet...ngehehehe

Lirik Lagu : Patri - Jinbara

Andai hati ini sang kecapi
perasaan jadi talinya
engkau memetik jari jemari
berlagu irama duka dan lara

Andai tubuh ini boneka
nalurinya benang sutera
engkau dalang mengawalnya
ketimur keutara kemana jua
aku hanya menuruti
mengikut apa saja hukuman

Andai diri ini taman tasik
sang kirana pula jiwa raganya
engkau menjaring dengan senyuman
dan mengurungkannya dari segala
namun diri ini insani
pasti ada kemahuannya

Kerna aku terpanah arjuna
sedikitpun tidakku menyesali ooo
aku rela ditawanan
aku rela terpatri cinta suci
aku rela ditawanan
aku rela terpatri cinta suci....ooo..oo
>>> DOWNLOAD DI SINI<<<

Rabu, 15 April 2009

Kucing Biru yang Shumell 2


Tanpa melengahkan masa, aku terus upload hasil manipulasi gambar-gambar kucing biru yang comel dan inilah hasilnya.

Kucing Biru yang Shumell

Entah mengapa lagu tema siri kartun Doraemon terngiang-ngiang dalam kepala aku sejak akhir-akhir ini. Mungkin salah satu terapi jiwa mungkin. Jumpa pula dengan video tarian bertemakan lagu tersebut lalu aku memutuskan untuk berkongsi dengan kamu semua.




Juga turut disertakan lirik lagu ini. Harus diingat bahawa ini adalah versi penuh lagu tersebut.
Semoga enjoy!!!!
:White02:

Doraemon
by Nobita

konna koto ii na
dekitara ii na
anna yume konna yume ippai aru kedo
minna minna minna
kanaete kureru
fushigina POKKE de kanaete kureru

sora wo jiyuu ni tobitai na
(hai! takekoputaa!)
AN AN AN
tottemo daisuki
DORAEMON

shukudai touban shiken ni otsukai
anna koto konna koto taihen dakedo
minna minna minna
tasukete kureru
benrina dougu de tasukete kureru

omocha no heitai da
(sore! tototsugeki!)
AN AN AN
tottemo daisuki
DORAEMON

anna toko ii na
iketara ii na
kono kuni ano shima takusan aru kedo
minna minna minna
ikasete kureru
mirai no kikai de kanaete kureru

sekai ryokou ni ikitai na
(ufufufu… doko demo DOA!)
AN AN AN
tottemo daisuki
DORAEMON
AN AN AN
tottemo daisuki
DORAEMON

Selasa, 14 April 2009

Pertama kali di 'tag' (apekah??)


(Upload picture yang anda gemari dan jawab soklan dibawah)

Kenapa anda suke gambar ini?
sebabnye aku sering menghidu bau2an yg kurang menyenangkan.HA HA HA
dan mata ku yang julin dapat dicenterkan.

Bila kali terakhir mkn pizza?
kurun ke 18 (dah lama tak makan)

Lagu terakhir yg anda dengar?
SUM 41 - With Me

Apa yg anda buat selain selesaikan tag ini?
kemas depan umah (da macam semak)

Selain nama sendiri anda suka dipanggil dgn panggilan apa?
1. amat
2. bb

Tag lagi 5 org *soalan seterusnya ada kaitan dengan org yg anda tag!
1. tiya
2. kill-vearn
3. jogho
4. durian
5. cipu

no 1 pada anda?

kenalan pertama di Perak 3

Org no 3 ada hubungan dgn sape?
classified ( tak tahu)

Kata sesuatu berkenaan no 5:
si kurus yang aktif

Bagaimana dgn org no 4?
sori beb wa tak dapat datang kenduri lu (tade transport. HA HA HA)

Siapa org no 2?
pge 46

Rabu, 8 April 2009

Hidung gatal


(Lubang hidungku cukup besar untuk bernafas)
Arghh!!!!!:White09:
Sarapan hari ni pecal dan ayam Somalia (rangka ayam).Sarapan jam 1130.Makan ayam Somalia - gatal hidung. Dua minggu lepas makan udang ketak - gatal hidung. Gatal hidung mengakibatkan bersin sampai hidung merah (kalah Ronald Mc Donald). Pengulangan bersin berlaku sampaikan nak cabut hidung tu letak dalam peti ais. Gatal hidung sampaikan jari tak mencukupi untuk menaip dan menggaru hidung. Genetik ke punca atau apakah? Masih menjadi persoalan.

Sarapan hari ni pecal dan ayam Somalia (rangka ayam).Sarapan jam 1130. Gatalnya hidungku:White25:

Sabtu, 4 April 2009

Kategori Pelaku (kentut)

:Monkey47:Aku selalu kentut. Ada kalanya kentut aku itu tak berbau. Tetapi seringkali kentut itu berbau. Kentut terjadi kerana berlakunya proses respirasi dan angin tersebut dikumpulkan dibahagian punggung sebelum dilepaskan Hasil keputusan kajian yang kononnya aku lakukan, aku dapat menafsirkan dan mengkategorikan pelaku kepada beberapa jenis seperti berikut :->

1. Orang TIDAK JUJUR

Orang yang kalau kentut lalu menyalahkan orang lain.

2. Orang BINGUNG

Orang yang menahan kentutnya sampai berjam-jam.

3. Orang BERWAWASAN 2020

Orang yang tahu masa yang terbaik untuk kentut.

4. Orang SENGSARA

Orang yang ingin kentut tapi tidak boleh kentut.

5. Orang MISTERIUS

Orang yang kalau kentut, orang lain tidak ada yang tahu.

6. Orang GUGUP

Orang yang tiba-tiba terkentut bila di sergah.

7. Orang yang PERCAYA DIRI SENDIRI

Orang yang melepaskan kentutnya dengan bunyi yang amat lantang

8. Orang SADIS

Orang yang kentut di dalam selimut ketika di ranjang terus
dikibaskan baunya.

9. Orang PEMALU

Orang yang kentut tidak bunyi tapi gusar orang terbau kentutnya.’

10. Orang yang STRATEGIK

Orang yang menyembunyikan kentutnya dengan tertawa terbahak-bahak biar orang lain tidak dapat mendengar bunyi kentutnya.

11. Orang BODOH

Orang yang kalau habis kentut menghirup nafas untuk mengganti angin kentutnya yang sudah keluar.

12. Orang PELIK

Orang yang boleh mengeluarkan kentut apabila di suruh

13. Orang SOMBONG

Orang yang sering mencium kentutnya sendiri dan bercerita akan keharuman kentutnya.

14. Orang RAMAH

Orang yang tidak kisah mencium kentut orang lain.

15. Orang yang tidak senang BERGAUL

Orang yang suka kentut bila berkumpul dengan teman-teman.

16. Orang AKUATIK

Orang kalau gemar dikentutnya di dalam air

17. Orang ATLETIK

Orang kalau kentut sambil mengeluarkan tenaga dalam.

18. Orang JUJUR

Orang yang mengaku kalau habis kentut

19. Orang PINTAR

Orang yang boleh menghurai kandungan bau kentut orang lain seperti bau telur atau buah durian.

20. Orang KELAKAR

Orang yang bila ketawa sambil kentut

21. Orang yang ROMANTIK

Orang yang kentut bunyinya mendayu dan berirama merdu ketika sedang berdating

22. Orang yang TIDAK SIHAT

Orang yang bila batuk dia akan terkentut

23. Orang yang PANAS BARAN

Orang yang mudah marah bila terbau kentut walaupun kentutnya sendiri

24. Orang yang PELUPA

Orang yang tertanya-tanya bila terbau kentut padahal dia
sendiri yang kentut

~ This is for fun only!:Monkey47::Monkey28::Monkey47:

Che'gu Berahim dan anak muridnya...

:Monkey01:

PART I

Che'gu Berahim sedang mengendali kelasnya dalam aktiviti sukan di padang
sekolah. Seperti biasa, Che'gu Berahim akan menyuruh murid²nya
melakukan regangan otot. Tiba di satu bahagian, dimana murid² baring dan
mengangkat kaki lalu menggerakkannya seperti sedang mengayuh basikal.
Che'gu Berahim asyik memerhati seorang muridnya yang pada mulanya
menggerakkan kakinya tiba² memberhentikan kakinya. Lalu Che'gu Berahim
menyergah muridnya yang bernama Man Dol. "Woiiii Man, apa sebab kau
berhenti ni hah". "Oh Che'gu Berahim, basikal saya tengah turun bukit
Che'gu, sebab tu saya berhenti Takkan nak kayuh jugak.

PART II

Waktu sekolah telah tamat.sebelum keluar kelas, Che'gu Berahim telah
bertanya kpd murid²nya.
Che'gu : Siapa nak masuk/pergi syurga?

Semua murid mengangkat tangan kecuali Man Dol lalu Che'gu Berahim pun
bertanya, Che'gu : Man, kenapa awak tak nak pergi/masuk syurga?

Man : Mak saya kata lepas habis sekolah, terus balik rumah..jangan pergi
mana-mana.


PART III

Che'gu Berahim sedang mengajar Bahasa Melayu dalam kelas 1 Mawar...

Che'gu : Man, boleh kamu buat ayat dengan menggunakan perkataan tepong?

Man : Itu senang saja cikgu.. ayatnya ialah.... emak sedang membuat
kek didapur.

Che'gu : Mana tepungnya??
Man : Tepong kan kat dalam kek tu.... Che'gu nie tak sekolah ke
hape??


PART IV

Seperti biasa, Che'gu Berahim nie mengajar pelajar di Sekolah
Agama.Che'gu Berahim mengajar budak tahun satu.Pada hari tersebut,
beliau mengajar bab cara berwudhuk.
"Selepas mengajar, beliau (Che'gu) selalu meminta muridnya bertanyakan
soalan jika terdapat kemusykilan.

Che'gu : Ada sesiapa hendak bertanyakan soalan?

Tiba² seorang anak muridnye mengangkat tangan, nama murid tu adalah man
dol.

Man Dol: Ada Che'gu. saya ada satu kemusykilan. Boleh tak kita ambil
wudhuk dua kali?

Che'gu : Boleh, tapi kenapa sampai dua kali ambil wudhuk?

Man Dol: Saya ambil dua kali sebab kalau saya terkentut, wudhuk lagi satu
tu boleh buat spare!

Che'gu : Allahhuakbarr!!!

PART V

Che'gu Berahim: Joe, cuba terangkan apakah tugas akar pokok pisang?

Joe : Untuk mencari makanan, che'gu
Che'gu Berahim: Bagus! Sekarang giliran Wati pulak. Apakah tugas batang
pokok pisang?

Wati : Untuk membawa makanan yang dicari akarnya, che'gu

Che'gu Berahim: Bagus! Sekarang giliran Man Dol pula. Apakah tugas daun
pisang?
Man Dol : untuk membungkus nasi lemak, che'gu...

Che'gu Berahim: uii... lagi bagus.... berdiri atas meja sampai habis
kelas..

Isnin, 30 Mac 2009

Kolej MASA

Kolej MASA

Tawaran untuk sambung belajar kepada freshies SPM.

Kepada yang berminat,
bolehlah kiranya dengan senang hati melawat laman yang ini >>> Kolej MASA <<<
Kolej ini terletak di Pusat Pedagangan Puchong Prima, Puchong, Selangor D.E. Diantara Kursus yang ditawarkan ialah :

Syarat-syarat memohon:

  • 3 kredit SPM/ SPMV/ O-Levels
  • 2 Bs Senior Middle III (UEC)
  • Sijil dari mana-mana institut kerajaan dengan minima CGPA 2.oo (Politeknik, Institut Kemahiran MARA) .
  • Sijil dai mana-mana Institut Pengajian Tinggi Swasta (disahkan JPS/ LAN ) dengan minima CGPA 2.00.
  • 5 ckredit SPM/ SPMV termasuk Bahasa Melayu dan Matematik & 3 kredit SPM (hanya untuk program UTM sahaja)

Kolej ini juga ada menawarkan kursus pada peringkat sijil di fakulti-fakulti tersebut.
Mahu melihat galeri gambar di Kolej MASA ?? Sila klik di sini >>> Galeri Foto <<<

Pendartaran ialah RM 2,000. Tawaran istimewa untuk anak jati Selangor, bantuan kerajaan negeri sebanyak RM 1,000 akan diberikan kepada pendaftar sebelum 14 April 2009.

Untuk keterangan lanjut, hubungi :

Nurul M. Johar

014-2260882 atau
016-2710810

(referer Amat Sg.Besar)

Rabu, 25 Mac 2009

Semoga sampai ke jinjang pelamin

Kembali bertemu dalam agenda ku agenda mu....

Kepada rakan ku Haris Abadi bin Hj Abdul Rahim dan Intan Syuhada ku ucapkan tahniah kerana telah mengikat tali pertunangan pada 21/3/2009 yang lalu. Aku terima (baca) berita yang menggembirakan ini pun dari salah seorang abang MACHO kami iaitu JOGHO di entrinya yang ini. Aku dapat pautan ke entrinya itu melalui rakan kami yang rabun iaitu CIPU.

Semasa aku nk post komen terhadap entri Yan yang ini, aku telah diajukan dengan captcha seperti dibawah :



'PERAKED'. Adakah ianya satu petunjuk? Atau sekadar kebetulan? Biar aku saja yang fikir. Para pembaca tidak perlu mengusutkan otak dengan persoalan ini. Yang Perak itu semestinya kamu !!!!
:Monkey41:

p/s : penambahan ed selepas satu-satu kata kerja dalam bahasa Inggeris merujuk kepada
kata kerja yang dimaksudkan itu sudah pun dilakukan. (betul ker penyataanku ini?)

cth : Kissed - telah dicium.

Isnin, 16 Mac 2009

Batik Gulf - Final Part

Pada jam 0400 ( lebih kurang) Roll mengundurkan dirinya untuk ke Ipoh dengan menaiki tongkang (gurauan saja). Lebih kurang jam 0500 sampai masa untuk menghanyutkan diri di alam fantasi.......erm..erm!!..ERM!!!... Aduiiii!!!! Suara salah seorang sangat membingitkan telinga. Ini boleh mengakibatkan proses untuk hanyut terbantut. Aku hanyut ditemani pasir-pasir ditepi pantai. Turut menyertai Razz, Mumi, dan Izwan. Kami sama-sama hanyut diselimut langit beralas bumi.


Aku bangun pagi pada jam 0800. Mumi turut serta membangunkan diri. Tetapi kembali membaring diatas kerusi batu. Aku yang sudah celik tak dapat lagi melelapkan mata. Ayam peraman semalam masih lagi berbaki untuk ku panggang. Lantas dengan pertolongan Razz dan rakan-rakan yang lain, aku memanggang ayam tersebut sambil mereka yang lain pergi mandi laut.

:pge14:Alangkah seronoknya melihat mereka bermandi manda. Tapi ku kemalasan:pge03:. Tiada pakaian tambahan yang aku bawa. Hanya mampu melihat ragam mereka yang datang berkelah. Naik sahaja mereka mesti mencari makanan. :pge05:Disinilah peranan aku, yang menyediakan ayam panggang untuk mereka. 'Apa?? Kene sengat obor2?'. Razz also known as Ketua Pengakap telah disengat obor-obor di kaki kanannya.Tanpa disedari, jam sudah menunjukkan 1300 (lebih kurang).Mereka semua dipanggil naik bersiap-siap untuk pulang. Tepat pukul 0200 ( lebih kurang ) mereka semua telah bersiap dan kami menuju ke parkir kereta. Disana kami adakan sesi penggambaran ( bukan filem).

Setelah sesi tersebut selesai, rancangan pertama kami ialah menghantar Syha ke Medan Kidd. Dalam perjalanan ke sana, kami telah berpisah dengan Mumi yang menuju ke P.Pinang. Setelah Syha selamat sampai di Medan Kidd, satu insiden yang memalukan (kelakar) terjadi. Aku, yang tidak menjadi kebiasaan padaku untuk memandu kereta bertransmisi auto telah memijak brek secara mengejut dan tangan kiriku menekan hon dengan serentak. :pge18:Demm!!. :pge19:Pelik brader yang melintasi dihadapan kami bersama kekasihnya (mungkin).:pge47:Pecah perut Lyn dan Cham gelakkan aku:pge48:. :pge05:Farah hanya mampu tersipu-sipu melihat kelakuanku yang sengal. Aku hanya mampu tergelak. Malu dibuatnya:pge40:.

Setelah itu, kami menghantar Cham dan Farah untuk membeli tiket keretapi untuk pulang ke Perlis pada sebelah malamnya. Apabila tiket sudah di beli, mereka berdua kami hantar ke rumah Ada (Vee) untuk tumpang berteduh dan menunggu sehingga tiba masanya.

A.B yang mulanya bersembilan, kini tinggal berempat. Destinasi seterusnya,kami tuju ke Teluk Intan. Sampai di sana, jam menunjukkan 1800. Kami berhenti di tepi jalan kerana Wan ingin ke tandas. Selepas selesai urusan beliau, kami berpisah pula dengan Ketua Pengakap a.k.a Razz. Kami bertiga menuju ke Sg. Besar untuk menghantar aku. Sampai disana, sudah mahu pukul 1900. Maka berpisahlah aku dengan Wan dan Lyn.

Lyn sampai di Serdang jam 2240 selepas menghantar Wan di stesen komuter. Wan dapat tiket jam 2330 dan sampai di Seremban jam 0000.

Kenangan bersama mereka takkan dapat aku lupakan. Segala pahit manis akan tersimpan. Bukan dalam hati tapi ingatan.

_____SEKIAN_____

TAMAT-----:D