Sabtu, 7 Mac 2009

Huargggghhhh!!!

Kak A'a:Nanti fetch akak di klinik desa. Pukul 5 pg.
Aku : Klinik Desa ?? di mana tu?
Kak A'a : Disebelah Tonggak Sepuluh.

(Pkl 4..05 pagi) Telefon..... Telefon berbunyi..(WonderPets). Aku terkejut:Monkey09:, tapi aku buat selamber (tabiat).

Mak : Mat, bangun. Akak da tepon tu (berlarutan selama 10 minit)
Aku : Ya....

4.15 pagi aku terus bangun, cuci muka:Monkey16:, naik atas pakai baju, capai kunci, turun bawah, buka pintu, buka pintu (kereta), cucuk kunci, pulas (hidupkan enjin(bukan bagi nyawa), buka pagar.. brebebebek......(undur kereta(enjin tak panas)), brombob bob bob.. , menuju ke perhentian bas di desa, akak loading masuk barang ( beg kertas sebiji(sesuai ke sebiji)), dengan dia² turut masuk, vrooomvom vom.., menuju rumah, singah sebentar di 7E, beli barang, menuju rumah, parking, tidur.:Monkey30:

4.59 pagi

Mata tak mahu lelap, bangun, masuk bilik, ketik suis komputer, menaip blog.

Masa fetch kak A'a tadi, aku terkenang akan situasi yang sama terjadi pada diriku di Kota Bharu. Naik bas pukul 8.30 malam di Teluk Intan (bustop lama) dan sampai di Kota Bharu pukul 4.00 pagi ( lebih kurang). Kalau aku ada duit lebih, aku mengambil teksi untuk ke Machang. Tapi kebiasaanya, aku lepak sebentar di bustop tersebut dan menanti kehadiran bas 'loncat'(bas tabung) pada pukul 7.00 pagi ( paling lewat 7.30). Aktiviti yang aku lakukan untuk mengisi masa yang terluang ialah dengan memejam mata (tidur):Monkey30:.




Nak sambung tidur.:Monkey30:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

katakan.saja.apa.mahumu. itu.komen.kamu.bukannya.milikku.hehehehe
(kecualiyangberadadibawahnamaku)